~LOLITA~

Lolita Fashion is a fashion subculture in Japan that is primarily influenced by Victorian clothing as well as costumes from the Rococo period. Lolita has made this into a unique fashion by adding gothic and original design elements to the look. From this, Lolita fashion has evolved into several different sub styles and has created a devoted subculture in Japan. The Lolita look consists primarily of a knee length skirt or dress, headdress, blouse, petticoat, knee high socks or stockings and rocking horse or high heel/platform shoes.


                                                                                                                                                          

Gothic LOLITA

Sweet LOLITA


                    
Det här är Lolita i helhet, men jag tror jag inte direkt har rätt att säga att jag VET vad lolita är, det defineras olika av alla. Det finns mycket mer än gothic och sweet, men dom är dom två ledande stilerna nu, dom och classic.
Så nu vet vi i helhet vad det är, så nu slipper vi fråga.
Bie bie


Kommentarer
Postat av: Lili

Tjo elli<3

Har inte kollatr in din blogg på länge, ser att du har gjort något inlägg^^:P

Här äriaf min defenering utav lolita:

Det är en japanks stil,man ksa se ut som en docka. Den har blivigt meroch mer populär nu tkr jag, elr så lägger jag bara ärke till det och inbillar mig det för jag ser en lolita minst en gång omdagen(DIG;d) Enligt vissa LEVER man i stilen, det kan man göra(te x Äta super söta muffins varje dag och dricka te) Men görman det är man ju inte lolita bara för det lixxom.



Ja, det är så jag serpå en lolita:

En levande docka som äter söta muffins och dricker te<3

Hahaha^^

Men vad vet jag? Jag ÄR ingen lolita...?

-.-

OK:

jag ser på en lolita som om den är som dig:D<3

2009-10-10 @ 12:11:45
URL: http://misslili.blogg.se/
Postat av: siatheangel

OFC, men Eli du ser bättre ut en dem på bilderna och nu har man fått lite information of the style<3 ;-)

2009-10-10 @ 12:37:40
URL: http://siatheangel.blogg.se/
Postat av: Fia!

Det har öppnat en ny beond retro inne i stan med 3 VÅNINGAR BARA MED VINTAGE!!!!!!!!!!! Iaf min syrra sår några lolita kläder där ;D

2009-10-10 @ 14:27:46
URL: http://kakaduisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0