The Karate Kid...

*SPOILER WARNING*

Min reaktion när jag såg filmen

Det var den sjukaste filmen jag någonsin sett! (bortsett från "flugornas herre", där små barn dödar andra små barn) Asså, filmen var mest en massa kinesiska ungar som spöade upp den amerikanska ungen för ingen ordentlig anledning så en mystisk man lär amerika-ungen kung fu som amerika-ungen sen använder för att ge tillbaka o ger dom kinesiska ungarna storspö i en tävling.

Jag menar, att kina-ungarna spöar huvudrollen är väl okej i en film, ibland inträffar mobbning! Att den onda tränaren spöar sina elever och lär dom strunt är helt okej i en film, ibland är vuxna dumma! Men att ungarna bryter varandras ben och trampar varandra i ansiktet på en tävling med tusen åskådare som eggar dom! Asså, jag har sett filmer förut med våld i tävlingar, det är rätt så häftigt och coolt att se, men den här filmen var ju helt skruvad! Den onda ungen sparkar huvudrollen på låret så det bryts, och hela publiken buar och sorglig musik spelas. Så den goda ungen ger igen genom att hoppa i luften och sparka ner i den onda ungens ansikte med hela sin kroppsvikt! Och publiken blir helvild, rock'n'roll spelas och fyrverkerier gnisstrar. Var det bara jag som insåg att den goda ungen gjorde något tio gånger så smärtsamt o farligt? Den onda ungen måste ju fått hela käken bruten och livsfarliga hjärnfrakturer, möjligen bruten nacke också! Och i filmen ställer han sig upp, ler och klappar huvudrollen på axeln, för nu är dom plötsligt bästisar!
Jag har sett en riktig kampsports-tävling och kampsport går inte ut på att försöka spöa skiten ur folk! Jag vet inte vad kampsport går ut på, få snygga magmuskler?

Jag tyckte filmen var sjuk och skruvad. Men det fanns en snygg kines med mohawk i den.


TTFN
(TaTaForNow)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0