ECLIPSE

Jag åkte iväg till Kista idá, i Lolita-kläder, se en bild på outfiten i min andra blogg: http://charlottenloken.blogg.se/2010/june/eclipse.html

Jag hamnade bredvid en bunt fjortisar (höger) och några tjejer, som jag tror var ungefär min ålder (vänster). Jag hade köpt en XL cola (som inte går att få ner i hållaren, Epicness) så när tjejen till vänster satte sig ner, skulle jag justera colan så att jag inte skulle spilla på henne, och då lyckas jag spilla på den stackarn. Hon lät först som om hon var skitpissed, men sen när hon vände sig om och såg mig (en tjej utklädd till vampyr-docka som höll på att bryta ihop) tror jag hon bestämde sig för att det var klokast att inte mucka. Hon log och sa att det inte gjorde något och sprang iväg för att tvätta sig på toan. Jag satt och vaktade hennes grejer (som om min karma inte skulle sjunka så lågt om jag gjorde det) och sen var allt förlåtet (intalar jag mig själv). Nej, hon var supersnäll och jag önskar fler svenskar var som hon.

Nu, om filmen. Dom som läser Svenskans Kulturdel kan läsa om vad Svenskan tycker, och dom summerar ganska bra vad jag tycker. Filmen kändes klitchig och lite tråkig. Visst fanns det ett eller annat skämt man skrattade åt, men den kommer inte ens i närheten av min Top 10 lista av "BÄSTA FILMER". Själva historien Twilight känns som om någon copyade & Pastade en av dom mer välskrivna historierna från www.twilighted.net.*

*Twilighted är en hemsida där man kan posta egna historier o där man hittar på egna berättelser med Bella, Edward och Jakob. Där skrivs om mycket mer intima förhållanden mellan Bella o Edward eller hur det varit om Edward aldrig kommit tillbaka i den andra boken och Bella valt Jakob. Dom flesta historier är rätt så löjliga med ingen riktigt logik och fangirlsens önsketänkande tar helt klart över i sagorna.

Enligt mig kändes allting som om dom förkortat och skyndat förbi allting, bortsett från dom tillfällen då Edward och Bella satt och pratade. Seriöst, det kändes som om filmen regisserats av ett starkt Team Edward-fan. Jag är varken Team Jakob eller Team Edward, jag tycker inte så mycket om Twilight. Jag gjorde det, innan den blev så känd (haha, japp! Jag är en av dom få, som läste Twilight innan det blev enorm) eftersom jag alltid haft en svag plats i mitt hjärta för fanfiction, vilket Twilight påminner starkt om. Sen när det blev så enormt kändes det som om det inte riktigt är så bra som alla påstår. Jag menar, visst, den är väl okej, men seriöst? Inte tillräckligt bra för att förtjäna all den uppståndelse som skett. Jag tror också det kan vara så att jag är lite smått avundsjuk. Min dröm är att bli en känd författare, och då, när en berättelse som är väldigt välskriven, men inte så bra, får all den här uppståndelsen som jag själv vill ha, tror jag att jag blir avundsjuk. Så, nu när alla vet om hur jag känner för Twilight-Sagan, behöver vi inte ta upp den igen tills Breaking Dawn får premiär.

(När jag pratade om Twilight i det här inlägget, och berättade att jag inte tycker att berättelsen suger skithårt, pratade jag om böckerna. Filmerna suger ko-spena.)

TTFN
(Ta.Ta.For.Now)


Kommentarer
Postat av: Fia!

hahaha du är fanemej den roligaste ever ^^<3

2010-07-07 @ 01:15:45
URL: http://skitmusiken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0