Två dagar i Småland=Två veckors Thailand-bränna

Vi åkte ner en kortis till Småland i helgen, för att hälsa på mormor&morfar o så, syrran tog med sin kompis Natta.

När vi väl var där, efter tre timmars brusig P3 i mammas skit-radio så åkte vi först ner till ett badställe nära en djur-kyrkogård, där jag och Lili (lilla-syrra) begravde Sophi (mindre lilla-syrra) i en hög med sand. Detta gick ju mindre bra eftersom Sophi inte kunde ligga still. Jag solade även men badade inte alls. (Ja! Jag är en badkruka!)


Nästa dag åkte vi istället ner till ett ställe som heter Brunstorp (har nämnt det i ett tidigare inlägg) där jag badade! Eftersom vi alla är praktsvennar hade vi alla som mål att bli skitbruna (bokstavligen) så vi slåss som hyenor över flytmadrassen vi snott av en stackars smålänsk flicka. Vi alla levde i förnekelse och intalade oss själva att vi inte blev det minsta bruna, när man praktiskt taget kunde känna huden kokas av solen.
Och nu kommer det häftiga! Om man går ner för en trappa från Brunstorp så kommer man ner till en brygga där man kan bada i vätten (om man av någon anledning gillar att bada i vatten som är så kallt att kroppen domnar när man går i) Hursomhelst, jag hade inte badat utomhus (bortsett från pooler, som för den delen inte räknas längre) och jag visste att om jag inte gjorde det skulle min syrra aldrig sluta tjata om det. Så mot alla mina instinkter så doppade jag mig i vätten. Jag skrek som fan och var inte i längre än 2 sekunder men jag gjorde det!

När vi kom hem upptäckte vi alla att vi var sönderbrända. (Suprise suprise) Jag bara på armarna, men Lili var som en kokt kräfta i ansiktet XD

Nu, innan vi åkte hem så gick vi till vätte stranden, där ungefär en arme av snygga strand-hunkar spelade volleyboll. Socialt HanDikappad som jag är stirrade jag bara. Jag hade hört någonstans att man fick en snyggare bränna av att röra på sig så jag gick ner för att bada. Där träffade jag någon treåring som ville kasta boll, och jag tänkte, "det är väl harmlöst?" Inte så harmlöst. Nej för det visade sig att treåringen kunde kasta som en proffisionell baseballspelare. Jag fick duka och hoppa och skydda mig bäst jag kunde medans treåringen manglade mig med hans superbollar, och just då bestämmer sig strand-hunkarna för att också gå ner i vattnet, så dom blir publik för när jag misshandlas.  Det var extremt pinsamt.

Efter detta åkte vi hem, och när vi väl var hemma vare lökardags med pizza och Little Big Planet (FTW!)

TTFN
(Ta.Ta.For.Now)


Kommentarer
Postat av: Lili<3

så sant ;D

2010-06-30 @ 13:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0