En Da' På Stan!

Ida' vare tema-da' och därmed var vi i gamla stan hela dagen! Vi såg massor med gamla monument och var tvugna att svara på en bunt med löjliga frågor, men jag tog en massa bilder på allt så jag hade kul, när jag lekte turist! ^^ Här e bilderna!


Ja' o Sebbe i StorKyrkan! Vi var där först, och i bakgrunden finns massor med jättefina trappor och altare i silver o guld!


Jag, Emilia och Sosso på baksidan av statyn Sankt.Göran som dödar draken! Huvudet är Samuels.


Jag och Lucas och en blå smurf! (^^) En annan av dom blå smurfarna var fett hjälpsam och svarade på en av våra löjliga frågor.


Jag, Sebbe och jag tror slottet, där kungen jobbar! 


Jag, Sebbe, Wille, David och Olivia och en Obelisk!


Nån sorts Memoar-plats, jag är inte riktigt säker...


Jag, Lucas, Sosso och en kopia av Sank.Göran statyn! O så lite tyska turister på sidan.


Det är en dörrklapp som vi behövde leta upp. Vi skämtade om hur läskigt de skulle vara om man försökte knacka me den, och så grep den tag i en och försökte äta upp en!!! 0____0


Ja, Sofia S och en Tysk Turist! Dom fanns överallt!!!!


Den här gränden var inte mer än 90cm sida till sida!


Jag och Sofia S på tunnelbanan!


Sofia S på McDonalds! Mums för HAMBURGARE!


Nästan hela gänget vid en staty av en naken snubbe! Sosso har typ 1 ton hår i fejset! XD


Vår guide Wiktor på Medelstids museet!

 
Sen åt jag Baked Alaska Ben&Jerry's och köpte Absolute Boyfriend 3! Sen så vare dags att åka hem! ^^ Jag har varit på skitbra humör ida! Det är lite knäppt! Och jag kom på en bra början till en dikt!

"Betala alltid Gatumusikerna, ack de skapar livets bakgrundsmusik!"

TTFN!
(Ta.Ta.For.Now!)



Kommentarer
Postat av: Fia!

jaaaa stackars mig eli!

2010-05-17 @ 20:14:07
URL: http://skitmusiken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0