KOM OCH KÖP DÅ!

Idag så steg jag upp tidigt och drog iväg till edsbacka marknad för att sälja lite muffins!

Otroligt nog var många där fastän det inte var deras skift! Jag och Sofia S skrek som tokiga hönor på passerande pensionärer om hur väldigt speciellt, unikt och exotiskt just vårat fikabröd var. Dom mest effektiva försäljnings-knepen var nog:

"Det passar till kaffet!"
"Du där, Lillen! Vill inte du ha lite muffins?"
"Det är till ett behövande ändamål! Till behövande barn!"

Dessutom, bara några meter bort från vårt tält delade social demokraterna ut heliumballonger! Så det klart vi snor några och andas in allt helium. Vem vill inte köpa muffins av barn med aspipiga röster? När jag var där såldes inte så mycket, men det kanske blev bättre efter jag drog. Men jag fick en kommentar om att jag var en bra försäljare! När ett äldre par kom fram ville den ena ha havrekakor men den andra en äppelpaj, så som den diplomatiska gudinnan jag är, kommer jag med det fantastiska förslaget "Ni kan ju köpa båda!"! Då skrattade dom och köpte båda! Och det var så gulligt när en liten tjej kom fram och sa "Pappa, kan jag få bullar?" och så köpte han ett paket bullar åt henne, och medans han gjorde det sa jag till henne "Vill du inte ha muffins också?" och då nickade hon ivrigt på huvudet och log mot sin pappa. Tyvärr köpte han inte muffinsarna...

Jag gick på jujutsu idag också och lyckades stuka min fotled (inte på riktigt, men det kändes som det!) och så har jag suttit uppe hela kvällen nu och försökt lyssna både på politiksnacket och göra klart min bilduppgift. Jag lägger upp en bild på den imorn.

TTFN
TaTaForNow


Kommentarer
Postat av: fia

hatar att sälja....... (bilder finns på min blogg sen igår kväll! :))

2010-09-25 @ 11:17:17
URL: http://skitmusiken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0